Aquest accident s'emmarca dins dels fatÃdics fets del 30 de desembre de 2000, en els quals moriren 10 persones a causa del torb i el fred a la conca alta del Ter. Segons l'opinió dels grups de rescat, per l'estat en què es trobà una de les vÃctimes i l'estat de la neu que l'envoltava sembla que hauria mort a causa de ser arrossegada per una allau.
Localització
Situació nivometeorològica
Meteorologia
- 28/12/00: nevades febles, temperatures en moderat descens, vent de nord-oest de 60 a 80 km/h.
- 29/12/00: nevades febles, lleuger ascens de les temperatures, vent del nord-oest i oest de 60 a 80 km/h.
- 30/12/00 (dia de l'accident): canvi sobtat de temps a migdia. Un matà assolellat i encalmat dóna pas a nevada feble i vent huracanat del NW (cop mà xim 138 km/h), temperatures en notable descens (temperatura mÃnima -16 ºC).
Estat del mantell
Mantell preexistent: hi ha una forta redistribució del mantell degut a l'acció del vent dels últims dies i s'han format plaques de vent prop de les crestes i als vessants preferentment orientats al sud i sud-est. Malgrat tot encara hi ha molta neu transportable i el dia de l'accident es formen noves plaques.
Predicció BPA a 2 dies
PERILL 2. Possibilitat de desencadenament de plaques per sobrecà rrega feble. En zones protegides del vent, la superfÃcie del mantell presenta una feble cohesió.
Â