L’ICGC, com a prestador de béns i serveis, es relaciona amb els seus consumidors. En aquest sentit, ha establert que l’arbitratge de consum sigui la manera de resoldre els futurs conflictes que es puguin plantejar amb els seus clients. A l’arbitratge, les parts se sotmeten a la decisió que prengui un òrgan arbitral.
El Reial Decret 231/2008, de 15 de febrer, regula el Sistema Arbitral de Consum. A Catalunya, l’organisme competent per dur a terme aquests arbitratges és la Junta Arbitral de Consum. Els seus professionals són experts acreditats que resolen els conflictes de manera imparcial, respectant els mateixos principis i amb les mateixes garanties que a la via judicial.
Previ a l’arbitratge, l’Agència Catalana del Consum ofereix a les parts la possibilitat de fer una mediació. Els mediadors de l’Agència Catalana del Consum tenen la qualificació per ser-ho, i intervenen de manera imparcial i neutral. En moltes ocasions el conflicte se soluciona per aquesta via.
L’ICGC fa patent la seva adhesió a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya fent visible el distintiu oficial d’adhesió a la seva web i documentació. El distintiu de l’arbitratge de consum vol ser un sÃmbol de confiança, que posa de manifest un plus de servei i un factor de qualitat i de professionalitat.